Anotace | Nový zákon Parlamentu. Parlament ČR přijal nový zákon o rozhlasových a televizních poplatcích a o změně některých zákonů. Předmět úpravy Tento zákon stanoví předmět poplatků, poplatníka, základ, výši a způsob placení rozhlasových a televizních poplatků a evidenci poplatníků. Rozhlasový poplatek slouží k financování veřejné služby Českého rozhlasu. Televizní poplatek slouží k financování veřejné služby České televize.
Účinnost dnem vyhlášení (13.9.2005), s výjimkou §14 bodu 3, který nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2006, §12 odst. 5, §14 bodu 1, které nabývají účinnosti dnem 1. ledna 2007, §12 odst. 6 a §14 bodu 2, které nabývají účinnosti dnem 1. ledna 2008. Výjimky z účinnosti jsou popsány v textu.
Změny dalších předpisů:
- Změna zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
Změny v ustanoveních: bod 1. - účinnost změn dnem 1.1.2007
- v §50 odst. 1 větě první se číslo "1" nahrazuje číslem "0,5" a číslo "10" se nahrazuje číslem "5".
- bod 2. - účinnost změn dnem 1.1.2008
- v §50 odstavec 1 zní:
"(1) Provozovatel televizního vysílání ze zákona nesmí do vysílání zařazovat reklamu a teleshopping s výjimkou reklamy zařazované do vysílání programu v přímém spojení s vysíláním sportovní či kulturní události, je-li vysílání takové reklamy nezbytnou podmínkou k získání práv k televiznímu vysílání sportovní nebo kulturní události. Je-li do vysílání programu provozovatele ze zákona zařazována reklama podle věty prvé, nesmí čas vyhrazený takové reklamě přesáhnout 0,5 % denního vysílacího času, přičemž v době od 19.00 hodin do 22.00 hodin nesmí překročit 6 minut v průběhu jedné vysílací hodiny. Přímým spojením reklamy s vysíláním sportovní či kulturní události se rozumí zařazení reklamy do programu bezprostředně před vysíláním sportovní či kulturní události, bezprostředně po jejím odvysílání a zařazování do přestávek takové události.".
- bod 3. - účinnost změn dnem 1.1.2006
- V §50 se za odstavec 4 vkládá nový odstavec 5, který zní:
"(5) Provozovatel televizního vysílání ze zákona nesmí denní vysílací čas vyhrazený reklamě a teleshoppingu, který nevyužil na některém ze svých programů, využít k vysílání reklamy a teleshoppingu nad rámec časových omezení vysílání reklamy a teleshoppingu na jiném svém programu. Toto ustanovení se nevztahuje na programy podle §3 odst. 1 písm. a) zákona č. 483/1991 Sb., o České televizi, ve znění pozdějších předpisů.". Dosavadní odstavce 5 až 7 se označují jako odstavce 6 až 8.
- §51 (změny),
- Část čtrnáctá (§74) se zrušuje.
- V zákoně č. 135/1997 Sb., kterým se mění a doplňuje zákon č. 252/1994 Sb., o rozhlasových a televizních poplatcích, a další zákony, se čl. I zrušuje.
- V zákoně č. 192/2002 Sb., kterým se mění zákon č. 484/1991 Sb., o Českém rozhlasu, ve znění pozdějších předpisů, a o změně dalších zákonů, se část třetí zrušuje.
Zrušovací ustanovení Zákon č. 252/1994 Sb., o rozhlasových a televizních poplatcích, se zrušuje. |