Anotace | Změna zákonů:
- č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů, a
- č. 132/2003 Sb., kterým se mění zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů.
Poznámka na úvod:
Tato novela (25/2006 Sb.) mění pouze zákon o regulaci reklamy a jednu jeho novelu. Z názvu novely však na nás dýchá čeština, která odpovídá poznatkům žáka 2. třídy pomocné školy (… ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů…).
Změny:
- Změna zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy ve znění pozdějších předpisů.
Změny v ustanoveních:
- §1 včetně poznámky pod čarou č. 1 ("euronovela" - změna v předmětu úpravy),
- §2a včetně poznámky pod čarou č. 8 - nové znění,
- §2b včetně nadpisu a poznámky pod čarou č. 9 - nové znění,
- §3, §5, §5a, §5b (změny),
- §5c se včetně nadpisu a poznámek pod čarou č. 18, 19, 20 a 21 zrušuje,
- §5d (změny),
- vkládá se nový §5h "Veterinární léčivé přípravky" včetně nadpisu,
- §6, §6b (změny),
- §7 "Dozor nad dodržováním zákona" včetně nadpisu a poznámek pod čarou č. 28 až 32b - nové znění,
- §7a, §7b (změny),
- vkládají se nové §7c "Zvláštní opatření" a §7d "Pořádková pokuta" včetně nadpisů,
- §8 "Správní delikty" a 8a včetně nadpisu - nové znění (pozor - pokuty za správní delikty zvýšeny až na částku 10 milionů Kč),
- vkládají se nové §8b "Společná ustanovení" a §8c včetně nadpisu a poznámek pod čarou č. 34, 35 a 36.
- Změna v čl. II zákona č. 132/2003 Sb., kterým se mění zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů, kde se odstavec 2 zrušuje a zároveň se zrušuje označení odstavce 1.
Přechodná ustanovení - Čl. III
- Řízení zahájená přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona se dokončí podle dosavadních právních předpisů, není-li v bodě 2 stanoveno jinak.
- Řízení za porušení povinností stanovených v §5c zákona č. 40/1995 Sb., ve znění pozdějších předpisů, která nebyla ukončena přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona, se zastavují.
- Reklama vytvořená nebo šířená na základě smluv uzavřených přede dnem účinnosti tohoto zákona se posuzuje po dobu 3 let ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona podle dosavadní právní úpravy.
Účinnost změn 26.1.2006.
|